Ülkelerdeki Okullar

Ülkelerdeki Eğitim Sistemleri
Her ülkenin kendilerine göre oluşturmuş olduklarım eğitim sistemi bulunuyor. Bunların arasında Türkiye’ye baktığımız zaman eskiden öndeyken şimdilerde gerilediğimizi görebilirsiniz. Tabii ki eğitim sistemi bu şekilde kötü olunca öğrencilerin de başarı oranları buna bağlı olarak değişiyor. Aşağıda yazacağım ülkelerin her biri kendi alanlarında iyi olanlardır. Tabii bunlara ek olarak daha birçok ülke bulunmaktadır. Başka bir yazıda onları da sizlere aktaracağım.
Türkiye Eğitim Sistemi

turkiye-egitim-sistemi
Türkiye Eğitim Sistemi

Ülkemizdeki modern eğitim sisteminde özgür ve sorgulayan, farklılığa saygısı olan, kişileri din, dil ve ırk ayrımı yapmadan eşit şekilde saygı gösteren; Türkiye’de bilim, din, sanat, dil alanında gelişmeye katkı sağlayacak olanlar, baskıcı ve yasak toplumun uzak olan özgür bireyler yetiştirir. Okul öncesi eğitim, ilköğretim birinci kademe, ilköğretim ikinci kademe, ortaöğretim ve yükseköğretim aşamalarından oluşmaktadır. Ülkemizde son zamanlarda yapılan yeniliklerle beraber eğitim sisteminde farklılıklar oluşmaktadır. Sınavlar ve üniversite sınavları her sene neredeyse artık değişiklik göstermektedir. Bu yüzden bu konu hakkında net bir bilgi vermemiz şuanki durum açısından pek doğru olmayacaktır.
Polonya Eğitim Sistemi

polonya-egitim-sistemi
Polonya Eğitim Sistemi

Polonya ilkokul ve ortaokul seviyesinde kendini öne çıkarıp kaliteli okullar sunduğundan dolayı Avrupa ülkeleri arasında en iyi eğitim sistemine sahip olan ülkelerden birisidir. Burada altı yaşına gelmiş olan çocukları ilk adımlarını ilkokul ile atmaktadırlar. Altı sene boyunca da aynı yerde eğitim görmektedirler. 13 yaşına geldikleri zaman Gymnasium denilen, bizdeki karşılığı ise ortaokul ve lisenin birleşimi olarak algılanmaktadır. Bu okuldan sonraysa öğrencinin eğitime devam edebilmesi içinde birkaç alternatifi bulunmaktadır. 
İrlanda Eğitim Sistemi

irlanda-egitim-sistemi
İrlanda Eğitim Sistemi

İrlanda da ilkokuldan başlayıp üniversiteye dek eğitimlerin her aşaması ücretsizdir. İrlanda’da okuma ve yazmanın oranı ise %99’dur. Avrupa Birliği’nden olan öğrencilerin İrlanda’da okuyabilmeleri için ekstra bir ücret ödemek zorunda kalıyorlar. İrlanda hükümeti eğitime senelik olarak 8.7 Milyar Euro yatırım yapıyor.
İrlanda’da eğitim almanız için çok neden var. İlki İngilizce’nin resmi dil olmasıdır. İletişime geçerken herhangi bir sıkıntı yaşamanız çok zor. Avrupa bulunan en iyi eğitim sistemlerinden birisini içinde barındırmaktadır.
Hollanda Eğitim Sistemi

hollanda-egitim-sistemi
Hollanda Eğitim Sistemi

Hollanda’da eğitime ayrılmış olan bütçe düşük olsa da dünya eğitim sıralamasında sekizinci sırada yer almayı başarabilmektedir. 4 yaşına giren bütün çocuklar burada okula gidebilmektedirler. Fakat zorunlu eğitimse 5 yaşından itibaren başlamaktadır. İlk 8 sene ilkokula, 12 yaşından sonraysa orta dereceli okula gitmektedir. Burada da 4, 5 veya 6 sene okurlar.
Kanada Eğitim sistemi

kanada-egitim-sistemi
Kanada Eğitim Sistemi

Kanada’da İngilizce ve Fransızca eğitim dilini kullanan kişiler bazı yerlerde 16 bazı yerlerdeyse 18 yaşına kadar zorunlu olan eğitimi almalıdırlar. Genel olarak okuma yazma oranı %99 seviyesindedir. Eğitim senenin 180 ila 190 gün olduğu gibi Kanada’da hükümet okul öncesi ve sonrası olarak ilkokullara eğitim verdiğinde sıralamada daha çok etki edileceği düşünülmektedir.
Burada temel eğitim toplam 10 sene olarak belirlenmiştir. Merkezi sistemi kullanmak yerine kendi eğitim sistemini oluşturmuş. Kanadalılar bu durumu bir ayrılık olarak değil zenginlik olarak görüyorlar. Her bölgenin ilkokul, orta okul ve lise eğitiminden sorumlu olduğu Bakanı bulunup, bölgedeki kişilerin istek ve ihtiyacına uygun eğitim programı belirlenmektedir.
Birleşik Krallık Eğitim Sistemi

birleşik-krallik-egitim-sistemi
Birleşik Krallık Eğitim Sistemi

İngiltere kaliteli üniversiteleriyle eğitime de sağlamış olduğu destekle dünya sıralamasında 6. sırada yer almaktadır. İngiltere de kendi içerisinde farklı eğitim sistemi bulundurmaktadır. Eğitim sistemi 4’e ayrılmaktadır. Okul öncesi dönem, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim görülmektedir.
Finlandiya Eğitim Sistemi

finlandiya-egitim-sistemi
Finlandiya Eğitim Sistemi

Finlandiya’da eğitim sistemi çocuklara oyunu daha ön plana koymaktadırlar ve daha az ders sunuyorlar. Bu sistemi değiştirmeleriyle beraber dersliklerde matematik, fizik, tarih, edebiyat veya coğrafya gibi konu dersleri olmamaktadır. Yeni sistem ile beraber Finlandiya’da konu formatında verilen derslerin yerine öğrenciler dersleri olaylar ve etkinlikler ile almaktadır. Örnek verecek olursak Birinci Dünya Savaşı’nın anlatılacağı derste tarihsel, coğrafi ve matematiksel veriler de bir arada anlatılmaktadır.
Finlandiya da en çok dikkat çeken ders ise Kafede Çalışmak adlı derstir. Bu ders ile birlikte öğrenciler ekonomi, İngilizce ve iletişim konularında gerekli olan tüm bilgi birikimine sahip olabiliyorlar. Son düzenleme ile birlikte öğrencilere 45 dakikada bir 15 dakikalık aralar verilmektedir. Okulda geçirilen süre en aza indirilerek 5 saat olarak ayarlanmıştır. Amerikalı öğrencilerin her biri günün ortalama 6 saatini ev ödevleri ile harcamaktadırlar. Finlandiyalı öğrenciler ise 3 saat civarı ev ödevi yapmaktadırlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trabzon Yemekleri ve Hakkında Bilgi

Ülkelerdeki Gelenekler Ve Görenekler

Ülkelerdeki Halk Oyunları